LCHF fundering

Det börjar bli riktigt roligt att leta efter lchf-recept. Det finns så otroligt mycket. Jag är ju så trött på all mat som jag vanligtvis lagar så det är kul att göra lite nytt nu.
 
Vi kör inte så strikt än utan testar oss fram. Men sen ska jag bli hårdare ju mer jag lär mig äta på "rätt" sätt.
 
Igår gjorde jag paprika i ugn. Det blev ganska fina men jag glömde ta kort. Fast det blev inte så jättegoda. Jag hade nog hellre haft tacokrydda i köttfärsen och så skulle de nog ha varit inne längre så paprikorna blir mjukare. Men som sagt det var kul att testa något nytt. Men får att det ska vara mer lchf så hade jag nog behövt haft mer fett till maten. Såg vissa recept på nätet innehöll philadelfiaost tex. Men nu tog jag bara lite av vad som fanns hemma.
 
Vet inte riktigt vad jag ska äta i morgon, men vi har en hel del grejer hemma nu som man kan göra lchf mat så jag ska nog komma på något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0