Onsdagssvammel

Idag hade jag planerat att ha en städdag. Det är för mycket grejer hemma som vanligt och de börjar känns kvävande. Inte blir det bättre av att barnen och katterna tycker att allt ska ligga på golven. Jag försöker rensa ut lite och skapa nya utrymmen för andra saker. Hatar att leva trångt, kan inte någon ta och skänka mig ett slott?
 
Nu sover babyn och pojkarna spelar dataspel. Sambon jobbar extra på ett annat ställe eftersom han fick två veckors ofrivilligt semester igen. Eller han fick sparken kan man säga men så ångrade de sig efter några dagar men sköt fram hans anställning med två veckor. Vad kan man säga, bemanningsföretag.
 
Själv sökte jag mig också till ett bemanningsföretag kan man säga, kommunens. Men där tog det stopp ganska fort. De kräver nämligen att man kan visa upp minst två referenser vilket är nästan omöjligt för mig som inte har jobbat på många år.
 
Att få igång min add utredning har jag nästan också gett upp. Misstänker att jag är bortglömd där men jag orkar inte jaga läkare och sköterskor.
 
Just nu försöker jag bara koncentrera mig på att må bra. Stressen är min största fiende och jag tror att det är den som bryter ner min kropp och gör mig sjuk. Så jag försöker att vara positiv vilket inte är lätt när jag är van att vara världens mest negativa människa. Men jag jobbar på det.
 
Idag blev det en liten cykeltur till lasarettet för att hämta grejer inför min provtagning. En dygnsmängd urin och två rör morgonurin ska jag ta med mig till njurkliniken den här veckan. Sen när jag kommer dit ska de ha mera urin. Ja det kan ju dom få roa sig med. Får se om de hittar något fel på mina njurar den här gången. Om någon vecka blir det även magnetröntgen av njurarna. Cellprovskontroll har jag också blivit kallad till den här månaden. Jag har absolut inte råd med allt det här men får lägga det på hög som allt annat tills den dagen jag få en inkomst. Eftersom jag inte kan göra något åt saken nu så är det ingen ide att fortsätta tycka synd om mig själv och lida.
 
Vad ska jag göra nu då medan baby M sover? Lite egentid en stund till. Borde städa men jag tror jag ska läsa lite istället. Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0