Så säger man inte

W berättade idag att hans lärare har sagt att han måste gå om trean om han inte lär sig klockan ordentligt.
Kanske försöker hon motivera honom men jag tycker inte att man säger såna saker.
 
Menar hon det seriöst eller vill hon bara skrämma honom?
 
Om hon nu menar det så borde hon väl tala med oss föräldrar först innan hon slänger ur sig nåt sånt?
 
Ska nog till IKEA i helgen och köpa fula 19kr klockor till varje rum så att vi kan hårdträna.
Men blir så irriterad, jag tycker inte att det är okej att hon gör så.
 
Eller när hon på föräldramötet, där W var med frågade om jag kunde ge honom belöningar om han lät bli att missköta sig. Jag kände mig pressad att säga ja då eftersom han satt där.
 
Jag vet att hon försöker motivera honom, han är ju väldigt duktig när han väl anstränger sig. Men ibland lyckas hans lärare lägga upp saker helt fel.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0