Drogtestad

Idag har jag träffat en psykolog och vi pratade lite om vad jag vill ha för behandling för min add osv.
Innan jag får träffa en läkare så ska jag få göra ett till test. Jag tror det ska vara något som mäter uppmärksamheten. Om jag förstod rätt ska man göra testet först på morgonen, sen får man medicin och åker hem för att komma tillbaka några timmar senare och göra om det och se om medicinen ger nån effekt.
 
Det är en del prover som måste göras innan de skriver ut medicin.
Jag fick lämna ett drogtest idag och de kollade även puls och blodtryck. Det var meningen att jag skulle ta blodprover också men eftersom jag står i kö till läkare och ingen visste vem så gick det inte.
Som väntat var mitt blodtryck inte bra, så jag måste kontakta min vårdcentral och kanske ändra medicindosen eller nåt. Min puls var inte heller bra, 97 efter att ha vilat i 15-20min. Add medicinen höjer blodtrycket så jag måste ha det under kontroll innan i så fall. Sen får man inte ha några hjärtproblem heller så jag hoppas att de kollar upp det ordentligt eftersom jag varit nojig för hjärtat mycket. 
 
Det känns alla fall som att de händer saker nu. Bara hoppas att väntetiden till läkaren inte är allt för lång. Det är tydligen brist på läkare där.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0