Ohh fuck

Trött och har ont i magen. Baby M vill inte alls sova på natten längre, alla fall inte fören klockan ett. Igår somnade hon vid sju och jag var så glad att hon somnat tidigit. Men självklart vaknade hon vid nio då och vägrade somna om. Så det var en trött liten dam som jag lämnade på dagis idag.
 
Fast nu är hon inte så liten längre. I maj ska hon få byta avdelning eftersom de tycker att hon är en stor tjej på dagis.
 
Min lilla bebis vars nya favorituttryck är Ohh fuck.
Det säger hon tex när hon tappar nåt eller ramlar, eller härom dagen när hon släppte sig.
Det lät ju så roligt så kunde inte låta bli att skratta, fast jag försöker ju få henne att sluta med det.
Hon har ju så snälla storebröder som lär henne massa fina ord.
 
Nu har jag försökt vila, men det ringer och smsar på mobilen hela tiden och sen ringde det på ytterdörren. O som kom hem för att hämta en ny mössa eftersom någon hade kastat hans i en vattenpöl. Så nu ger jag upp mina försök att vila.
 
Nu kanske jag låter som en galning men mellan nio och två är min heliga tid. Då vill jag inte bli störd. Jag behöver tystnaden och ensamheten för att inte bli helt galen. Annars så har jag barnen själv dygnet runt nu när deras pappa bor i Norge. Önskar att han kunde flytta tillbaka, typ nu. Men det finns ju inga jobb i det här landet.
 
Nu ska jag dricka lite varm cola zero och fortsätta skriva på det som jag höll på med igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0