Stockholmsresan

I tisdags följde jag med O på hans studieresa/klassresa till Stockholm.
 
Sergels torg
 
Helt plötsligt dyker det upp nån konstig guldbubbe som barnen tycker är jättekul.
 
På bron mellan Rosenbad och Riksdagen
 
Den levande statyn. Han var riktigt duktig.
 
Vilopaus på Stortorget och lär oss om Stockholms blodbad som utspelade sig här.
 
Lite bilder från Slottet
 
Storkyrkan, tror jag
 
Vasa museet.
 
Sen var det dags för Gröna Lund
 
Utrusande från spökhuset
 
Min första Langos och min första Ben&Jerrys.
Riktigt gott var det.
 
 
Vi fick ta båten tillbaka. Innan hade vi gått överallt. Hej då gröna lund.
 
 
Resan var riktigt trevlig och vi hade underbart väder. O tyckte inte att själva studieresan var så intressant. Barnen var uppdelade i grupper och de olika grupperna hade ett varsitt område de skulle berätta om. Men det var svårt att höra. Så mycket ljud och fullt med turister överallt.
När vi satt utanför Junibacken för en liten matpaus så kom det en kille, en J.B kopia typ och ett lite gäng som följde han med kamera. Åhh en kändis ropade barnen och nästan alla tjejer sprang dit och fick en signerad bild. De var helt galna och till sig. Vem var han då undrade vi vuxna, men de hade de ingen aning om. Lite roligt.
(Googlat lite, Isacc Elliot, en finskpopstjärna om jag fattar rätt)
 
På hemvägen var även killarna lite roliga. Efter att ha klivit av båten och gick längst kajen så stod det några skåpbilsliknande fordon där. De hade fullt med bilder på halvnakna tjejer och texade med Striptease. Där fastnade killarna och ville inte riktigt därifrån.
Eftersom jag är en så snäll mamma var jag tvungen att fråga O om han såg nåt intressant.
Jag tittade på båten, påstod han. Säkert. Sen ville han inte gå i mitt sällskap på ett tag.
 
Jag var helt slut i huvudet och fötterna när jag kom hem. Men det var det värt. Jag längtar redan tillbaka till Stockholm. Skulle vilja åka dit och turista lite mer i sommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0