Det gick bra

Efter lite funderingar och samtal med en hjärtläkare så bestämde sig min nya läkare för att skriva ut medicin. Men jag skulle vänta med att ta den tills en sjuksköterska ringer mig. Förstod inte riktigt varför men jag antar att det är sköterskan som ska ha koll på hälsotesterna sen. Sen har jag ändå inga pengar för att hämta ut medicinen, så det får nog vänta till slutet av nästa månad om jag inte lyckas låna ihop nåt.
 
Det skulle vara skönt om jag fick livet att fungera. Men samtidig är ju medicinen lite otäck. Jag visste ju redan det men dr talade ändå om igen att en biverkning man kan drabbas av är plötslig död. Trevligt. Sen berättade hon att en patient som hon haft som ätit medicinen hade drabbats av det men hon visste inte om det berodde på medicnen eller inte. Det kändes ju tryggt att höra.
Men nu har ju hjärtläkaren givit sitt godkännande fast han inte träffat mig, se får hoppas att de vet vad de gör.
 
Efter att jag kommit hem så ringde läkaren mig och sa att hon ville sjukskriva mig. Som jag förstått det som har jag ingen rätt att vara sjukskriven eftersom jag inte har jobbat på flera år. Men läkaren sa att hon haft andra med samma problem som inte har arbetat och de har fått blivit sjukskrivna för försäkringskassan. Så vi får väl se. Tror läkarna helst vill att man ska vara sjukskriven i början av behandlingen så man kan fokusera på det.
 
Idag fick jag alla fall frikort. Alltid något.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0