Investera i mig själv?

Idag har jag varit och testat på crossfit med min pojkvän. Jag var ganska nervös i början men det gick bra och jag tyckte att det var roligt. Så nu är frågan om jag ska fortsätta. Det är skitdyrt men samtidigt tror jag att det kommer ge mig mycket. Funderar på att testa en månad och se om det är värt. Misstänker att jag ändå lägger ut så mycket pengar på godis och skräpmat så då är det bättre att använda de pengarna till träning. Märker att när jag tränar riktigt hårt och då speciellt styrka försvinner suget efter onyttigheter. Istället längtar min kropp efter naturlig och nyttig mat.
 
En annan grej jag funderar över är en kurs som jag kommit in på. Det visade sig att den ena kursboken är svindyr. Vill jag verkligen lägga ner så mycket pengar på en skolbok? Sen är det ju det där med add, det finns ju en så stor risk att jag inte kommer göra klart kursen. Det är ett helvete att plugga utan medicin. Det går knappt. Så jag vet inte om jag ska våga försöka. Vet inte ens vad jag ska ha kursen till mer än att den är intressant. Utvecklingspsykologi.
Eller ska jag beställa boken och försöka göra mitt bästa och hoppas på att mitt blodtryck blir bra så dr skriver ut medicin innan kursen hinner ta slut. Kursen är på distans och slutar i Januari.
 
Nu har jag lite beslutsångest. Ska jag slösa pengar på dessa grejer? Jag vill ju både använda kroppen och hjärnan. Funderar på att se det som att jag investerar i mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0