Kvällsläsning

Lite trevlig kvällsläsning, en godis och lite koffein.
Jag är så galet sugen på att göra om här hemma, men det får vänta ett tag. Är lite för fattig just nu. Men planera och drömma är alla fall gratis.
 

Jag och syster var förbi sjukhuset för att hälsa på våran bror idag men han sov så skönt. Vi ville inte störa så vi gick till kafeterian och fikade ett tag men han sov fortfarande när vi kom tillbaka. Det var så skönt att se honom sova så lugnt. Ingen smärta ingen orolighet. Han såg ut som sig själv. Nästan så vi trodde att han skulle vakna upp och vara sig själv. Efter hjärnskadan påminner han mer om en zombie när han är vaken. Men forhoppningsvis blir han bättre. Vila och rehabilitering är vad som gäller för honom.
 
Syster som tar hand om hans post berättade idag att han fått brev från sitt jobb och att de väljer att säga upp honom nu när han är sjukskriven. Det var ju snäll. Riktigt fult gjort av dom.
Sen har vi det där roliga med försäkringskassan. Syster var ju snabb och ringde de efter olyckan och nu en månad senare skickar de ut papper om sjukpenning som han ska fylla i. Hur nu de har tänk att det skulle gå till. Får se om hans hyra hinns in i tid, men förhoppningsvis är hyresvärden förstående.
 
Hela allt ihopa känns fortfarande som en konstig mardröm. Jag har fortfarande svårt att ta in att det är sant. Jag är så otroligt tacksam att han överlevde olyckan och nu hoppas jag av hela mitt hjärtat att han trots de svåra hjärnskadorna ska kunna läka ihop och bli helt återställd till slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0