Liklukt

Sitter här vid datorn och fryser. Jag måste ha fönstret öppet annars sugs liklukt in i hallen från trappen.
Det har luktat väldigt illa i trappen i minst en vecka och i onsdags så hittade de en granne död.
Stackarn, han har nog inte haft någon som saknat honom utan de hittade honom för att många klagat på lukten.
Det var nog över två veckor jag såg honom senast. Det kan har varit under min brors första uppsala vecka.
 
Först trodde jag att det var sopor som luktade men sen har stanken bara blivit värre så tanken har ju slagit oss att någon kanske dött men samtidigt ville vi nog inte riktigt tro att det skulle vara så. Jag har alltid trott att liklukt ska lukta värre. Fast det är ju fullt tillräckligt nu när man vet vad det är. Sen har det kommit nåt sorts brunaktigt stänk vid hans ytterdörr. Det var inte där innan de hämtade honom vad jag vet. Kanske är det bara nåt barn som har råka stänka ner med gegga eller nåt men tankarna kommer ju ändå att tänka på att kanske de råkat gå in i kanten där vid dörren så likvätskor smetas ut. Blir ganska äcklad varje gång jag går förbi.
 
Blir även äcklad varje gång jag känner konstiga lukter nu. Försöker ha mycket doftljus tända. Svårt att äta har jag också. Idag har vi även fått in flera flugor, tänk om de kommer från hans lägenhet. Jag måste ju ha fönstret öppet och hans fönster är också öppet. Mitt ligger snett öppåt från hans. Blir knäpp...Hoppas att de tänker sanera hans lägenhet snart.
 
 
 
Fast en sak som var lite rolig med det hela. I onsdags efter att de hämtat honom så luktade det som värst och jag hade varit och hämtat M på dagis. M höll för näsan och frågade vad som luktade. Visste inte vad jag skulle svara så jag sa jag vet inte. Det luktar som pappa sa M. Jag höll på att dö av skratt då. Fast jag kan nog hålla med om att ialla fall hans fötter möjligtvis luktar så illa efter en hel dags arbete.
M sa samma sak till en grannunge som bor i huset mitt emot när hon sa att det luktar äckligt i våran trapp. Det luktar som pappa svarade hon då. Haha stackars hennes pappa, tänk om hon går runt och säger så till alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0