Kräksjuka eller snösjuka?

Mitt i natten började M att spy, jag blev ganska orolig för att vi skulle ha fått hem vinterkräksjukan. Hon vaknade nog 3-4gånger på natten och kräktes och hennes mage mådde inte så bra på morgonen. Hon har lekt och busat större delen av dagen men matlusten har varit dåligt. Nu på kvällen kom den tillbaka och hon verkar må hur bra som helst. Inget kräkande och inget mer konstigheter med magen. Funderar på om det var för att hon åt massa snö igår. Hela vägen hem från dagis fick jag säga ut henne att sluta äta snö. Hon berättade även att hon och några kompisar hade ätit snö och is när de varit ute med dagis. Så förhoppningsvis var det ingen vinterkräksjuka. Ingen annan hemma mår dåligt. Hoppas att det fortsätter så för jag har massor att göra i helgen. Julshopping, godisbakning och städning är planen.
 
Idag har jag fått hem min gran. Men den vill inte stå upp så imorgon kommer min pappa och kan förhoppningsvis fixa till den. Så just nu får den luta sig mot väggen.
 
Nu på kvällen har jag och W bakat knäck. Det var flera som fick massor av luftbubblor i sig och som vägrar försvinna. Det har jag nog aldrig varit med om förut. Men de smakar gott. Jag hade tänkt göra mintkyssar idag också men är för trött. Hoppas att jag hinner och orkar det imorgon.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0