Hur kan man inte vilja ha sin katt?

En kastrerad och öronmärkt kille kom in idag. Tyvärr inte registrerad. Han har gått omkring på platsen sedan våren -13 och är mycket trött. Frasse, som han nu heter, är modell JÄTTE! Jag har aldrig sett en så stor katt. /Marita

Efter visst detektivarbete fick jag kontakt med ägaren till Frasse, den öronmärkta jättekissen som kom in igår. Han har frostskadade öron, ena öronsnibben bortfrusen, dåliga tänder - men är jättego´. Katten har varit försvunnen i två år och matte blev inte glad över att han hittats!!! Hon ville inte alls ha honom tillbaka!!! För att göra en lång historia kort: hon var in ikväll och skrev under en överlåtelse. /Marita
 
(Kopierat från Huskattens fb status)
 
 
Det är kanske en dålig rubrik. Det kan ju ha hänt saker som gör att man inte kan ta tillbaka katten, tex allergisk sambo eller barn eller ett boende där det inte fungerar. Men att inte bli glad när katten kommer tillbaka efter två år, då känns det som det är något fel på människan. Om man ens kan kalla en sån person människa.
Hoppas denna stackars kisse får en ny ägare som kan ge honom massa kärlek och att han aldrig mer behöver vara ute och frysa sönder sig.
 
Här är alla fall mina fina pälsbollar. Underbara busmissar som ger mig och resten av familjen massa glädje och kärlek.
Jätte katten Bebis
 
Goseterroristen Luffsen
 

Lilla Brummbrumm som alltid spinner
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0