Överlevde och känner mig glad och tacksam

Du måste göra två rotfyllningar bredvid varandra sa tandläkaren. Höll på att dö då. Sist jag gjorde en rotfyllning kostade bara en ca 3000kr och då ingick inte att laga igen tanden.
Som tur var upptäckte hon sedan att det kanske inte var fullt så illa utan att det kanske räcker med en lagning av ena tanden. Så nu får vi hoppas att lagningen håller smärtan borta. 1800kr fick jag betala efter att fks-tandvårdsstöd dragits av. Ett tandvårdsstöd på 300kr, löjligt.
 
Jag fick iaf en tid tillbaka om en månad och fixa den andra tanden + en till. Tandläkaren behövde inte ens använda röntgen för att se att min jättetrasiga tand i nedre käken behöver rotfyllas. Nästan halva tanden är borta men jag har lärt mig leva med det. Men det är lika bra att försöka fixa det nu. Så det blir allafall två rotfyllningar nästa gång. Det kommer inte bli billigt. Rotfylla eller dra ut tänderna. Tandläkaren tycker det är dumt att dra ut dom när jag är så ung, tror faktiskt att jag håller med henne där. Jag hade nog inte velat dra ut dom även om jag varit gammal. Men det är ju tyvärr en kostnadfråga, men jag hoppas på att kunna lösa det. Nu fick jag veta vad det kommer ca kosta nästa gång. Kan försöka förbereda lite då. Gå på gatan eller råna en bank eller nåt. Förslag? Jag ska nog komma på nåt.
 
Kötiden till folktandvården är ca 1år, men nu slipper jag det. Skönt.
Renoveringen av munnen har börjat. Tyvärr kommer det bli mycket mer sen när de kollar hela munnen.
Men jag känner mig glad och lättad att det är påbörjat nu allafall. Jag har mått dåligt och varit orolig för mina tänder så länge, så just nu känner jag mig mest glad och tacksam över att jag fick möjlighet att komma dit idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0