rökande grannar

Varför kan de inte ta lite hänsyn med sitt röksnuskande. Jag avskyr cigarettrök och stanken som de sprider omkring.
Igår stod en granne precis utanför porten och rökte och då menar jag precis utanför. Står framför dörren och röker. Kul att få gå in i det rökmolnet för att komma in. Men hon öppnade iaf dörren åt mig, det får jag väl vara tacksam över.
Idag träffade jag på en annan granne utanför, han hade börjat sitt snuskspridande i trappen. Det brukar han göra men nu kom jag in precis efter han gått ut så lukten var mycket starkare. Hoppas att den inte fastnar i min nya mössa jag hade på mig.
Tror inte det hjälper att klaga heller. Den där gubben är hopplös. För några år sedan bodde det en tjej med astma i samma trapp och hon satte upp en lapp i trappen att hon blir dålig av röken, men det struntade han i och fortsatte.
Hoppas att den andra grannen inte tänker börja med såna dåliga vanor, det räcker med en som snuskar ner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0