Sparkade hon på dörren?

Idag lät det som någon sparkade hårt på ytterdörren. Funderade på om det var mina barn som smitit hem från skolan. Bara det att de har nyckel nuförtiden och det behövs för att ens komma in i trappen. Fundersam smög jag ut i hallen och kollade genom kikhålet. Allt jag kunde se var städerskan som skurade golvet i trappen.
Kanske har hon upptäckt att det sitter nyfikna katter på andra sidan dörren? Fast jag tycker inte att hon ska sparka på min dörr för det. Förmodligen trodde hon nog inte att det var någon hemma här. Kanske borde jag ha öppnat dörren och frågat vad hon håller på med.
Vet att katterna brukar bli helt till sig när de hör att någon skurar i trappen. Då sitter de och kraffsar vid ytterdörren.
Kanske blir hon störd av de eller ville bara busa och skrämma dom? Vem vet.
 
Det får mig alla fall att tänka på en youtube-film som jag såg igår. Kanske därför jag fortfarande inte fått mitt viktiga brev? Fast jag tror inte mina katter attackerar brevbäraren. Så galna är de inte, än...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0