Ett till vårtecken

 
En liten geting eller eller om det är ett bi, flög omkring grinden vid dagis när jag skulle hämta M idag. Sen satte den sig snäll och poserade för mig. Tyvärr blev bilden suddig.
Fast än är det inte vår på riktigt. Hörde att det ska komma lite snö i helgen. Hoppas att det inte stämmer, annars att den smälter bort fort. Nu vill jag bara ha värme. Snön är välkommen tillbaka lagom till jul. Till dess kan den hålla sig borta tycker jag.
 
 
 
 
På vägen hem från dagis blev det kastanjeplockning tills M hade händerna fulla. Tyvärr vill hon ta in sina nya leksaker. Under hösten tog hon inte massor med kastanjer och ekollon. De är tydligen jätteroligt att leka med, men jag är elak och kastar de i smyg. Men jag får se det positiva med det hela, det är väldigt billiga leksaker.
Annars så längtar både jag och M till sommaren. Då ska vi plocka massor av blommor och bär. Jag gillar inte bär men det gör den här lilla livsnjutaren.
 
Nu tycker jag att vi önskar att sommaren kommer snabbt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0