Idag har jag testat en ny sport

Idag har jag testat på eskrima. Det var kul. Jag fick slåss med pinnar och sen blev det lite kniv på slutet. Det känns som det är bra träning för koodination och koncentration. Sånt som jag är jättedålig på. Jag skulle gärna vilja lära mig att använda svärd. Jag tycker det ser så vackert ut när de svingar omkring med det. Tror det bor en liten samuraj inom mig. Nu är ju inte eskrima direkt det som jag är ute efter men det känns som att det kan vara en bra början. Nästa gång hoppas jag att få med min syster. Idag var jag helt själv på det passet och kände mig lite modig som vågade mig dit. Men det gick bra.
 
Efteråt var det dags för bjj. Jag satt och slöade ett tag, hade fått huvudvärk efter första passet. Men sen bestämde jag mig för att vara med en stund. Jag var ju ändå där. Det var kul och jobbigt. Känner mig nöjd med dagens motion alla fall.
 
På hemvägen insåg jag att jag ska vara hos tandläkaren 7,10 imorgon. Dags att göra klart rotfyllningen. Skönt när det är klart men jag misstänker att det är dags att börja på en ny tand sen.
 
Jag ser inte fram emot att gå upp kl 6 på morgonen, kommer ju knappt upp vid sju längre. Jag har nog blivit lite bortskämd av att ha morgontrötta barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0