Novelltävling- skräck

Jag funderar på att skriva en novell. Mörkersdottir förlag har en novelltävling med temat skräck. Novellen ska skrivas utifrån en bild som ligger upplagd på hemsidan. Först tyckte jag det var tråkigt att inte få välja själv men idag när jag stod och fixade en sallad så dök historien upp i huvudet. Ibland är det bra att ha tråkigt, då är då hjärnan börjar jobba.
Vissligen behöver jag finslipa lite på slutet men det ska nog inte vara något större problem.
Det som är problem för mig är att jag är lat. Berättelsen finns i mitt huvud men jag tycker det är drygt att skriva ner den. Jag är bättre på att bara fantisera och skapa fantastiska berättelser i mitt huvud.
Om jag får lite lugn och ro i helgen så ska jag nog alla fall försöka. Jag är inte ute efter att vinna något, jag vill bara skapa för det får mig att må bra i själen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0