Sjuk M och After work på lindex

Lite bubbel och snittar. Inte det enklaste att ta kort med en hand.
 
Jag fick ett nagellack och en tidning.
 
Tyvärr hittade jag inga kläder som direkt lockade mig. De fanns några byxor som såg trevliga och sköna ut, men jag och byxor är inte bästa vänner. Det är hopplöst att köpa byxor eftersom jag både är superkort och tjock.
Så det blev inga kläder för mig. Istället köpte jag en väska till mig och ett par Mimmi solglasögon till M.
 
På hemvägen tyckte jag att det var dags för lite Spicy hot. Köpte med mat hem. Lyckades även få i M lite nudlar. Den lilla damen har hög feber och kanske halsfluss. Men lite alvedon kan göra underverk för stunden.
 
 
Jag och M var i väg till vår vårdcentral tidigare på dagen. Dr kollade i halsen och sa att hon var jättesvullen och att han trodde det var halsfluss men ville ta ett prov ändå. Pet i halsen och stick i fingret. Halsprovet var negativt men hon hade hög sänka. Tillbaka till labb för nytt stick i fingret, han ville utesluta körtelfeber. Sen gick vi iväg och köpte glass medan vi väntade på provsvar. Tillbaka till Dr som säger att han bestämt sig för att skriva ut antibiotika för säkerhetsskull eftersom hon var så pass svullen i halsen. Men han ville även göra en halsodling. Så tillbaka till labb igen med M som då var hysterisk och inte ville lämna fler prover. Tyckte så synd om henne.
Att gå till labb för att plågas tre gånger + att dr petade henne i halsen så hon fick kväljningar verkade vara för mycket. Hoppas att hon inte får nån läkarskräck eller nåt.
 
Hoppas hennes medicin hjälper nu och att hon mår bättre imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0