Den magiska skogen

Vad finns det för spännande därinne? Kanske en ekorre? Vet alla fall en viss pälsboll som hoppas på det.
 
Jag har trotsat min fästingräddsla och tog med vovven in i skogen. Planen var att vi bara skulle gå i spåret men sen blev jag sugen på att kolla om vi kunde hitta någon svamp. Så istället gick vi omkring inne i skogen. Min hund verkade tycka att det var jätteroligt. Det fanns så mycket spännande dofter tyckte hon. Jag försökte kolla efter svamp och hon letade nog efter harar och ekorrar. Tyvärr hittade jag ingen svamp men däremot en fin sten. Jag är ganska förtjust i stenar, så den fick följa med hem.
 
Efter att ha gått omkring där det allt växer ganska tätt så var det skönt att komma ut till en öppnare yta i skogen. Det var helt magiskt grönt där. Så underbart fint. Tyvärr blir inte bilderna lika fina som det var i verkligheten. Tror det blev lite suddigt också då jag hade en hund som drog i mig. Men magiskt vackert var det alla fall där.
Kanske borde jag gå dit och testa att fota med kameran någon dag men den är så tung att bära på.
 
På hemvägen plockade jag lite bär åt M. Hon älskar blåbär och smultron men har börjat gilla hallon lite smått. Bra med nyttigt gratisgodis.
 
Man blir trött efter en nästan två timmars promenad. Fröken hund var även full av massor stora otäcka fästingar. Hoppas att jag lyckades få bort alla. Otäckt vad mycket fästingar det finns i skogen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0