Luciafirande- Staffan var en stallegren

Idag var det Luciafirande på Ms förskola. Hon är ledig på fredagar men idag var alla barn välkomna att vara med hela dagen. M har alltid varit stjärnflicka/stjärngosse tidigare men i år ville hon vara Lucia. Kul med lite variation, även om de flesta flickorna var Lucia. Fast det var en liten tjej som var en julren, supersöt. Det var lite kul och ovanligt.
Så idag blev allafall ingen sovmorgon för mig och M som vi brukar ta på fredagar. Jag vet inte om det är för att det är fredag eller om det var för att jag släpade med luciagrejerna men jag glömde sätta på M mössa på morgonen. Inte säger hon det så jag upptäcker det när vi är framme. Så då fick hon låna min mössa. Bra mamma va? Tar på mig mössa själv men glömmer barnets. Kände mig lite snurrig då.
Barnen skulle iväg och lussa på ett servicehus och sen kl 14 för oss föräldrar och syskon. Det var samling utomhus och barnen stod runt ett träd och sjöng. Det var ganska bra för då fick vi föräldrar stå runt om och det gjorde att man såg bra. Jag kunde se om bra hela tiden vilket var kul. Vanligtvis brukar jag nästan aldrig se nånting av mina barn när de har nåt uppträdande av nåt slag, eftersom jag är superkort och långa föräldrar alltid ska stå längst fram. M brukar vara lite blyg vid såna här tillställningar men nu sjöng hon hela tiden och flera gånger högt och tydligt. Så det var roligt att se. Staffan var en stallegren, sjunger hon. Precis som jag själv gjorde när jag var liten. Stallegren sjöng hon extra högt också. Då hade jag svårt att hålla mig för skratt. Min söta fina Lucia. 
Efteråt fick vi fika inne. Skinksmörgåsar och pepparkakor. Skinkan var superflottig och inte blev det bättre av att jag envisades med att dra bort fettkanten. Kände mig som en gris då med mina flottiga händer men hellre det än att försöka äta fettet. Sen hade jag ju även senap på skinkan och senap luktar tydligen väldigt illa enligt M vilket hon påpekade för mig flera gånger och flyttade bort från mig. Snällt barn jag har va? 
M fick med sig lite pepparkakor hem och sen en godispåse hon fått av tomten tidigare på dagen. Skönt att få komma hem. Slutkörd mamma men en glad M. Hon verkar ha haft en lyckad Luciadag.
Jag hade gärna velat ta en bild inomhus också, men det vägrade den lilla damen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0