Plockat blåbär mm igår

Dagen började med besök hos barnmorskan. Allt var bara. Jag blir fortfarande förvånad att höra det. När jag väntade M så var det nåt dåligt som visades vid nästan varenda kontroll. Men det känns skönt att allt det bra då kanske den här bebben får stanna lite längre i magen. Fast i måndags blev jag lite orolig då jag hade regelbunda sammandragningar halva natten. Fast de var inte som förlossningarvärkar men ändå tillräckligt störamde för att hålla mig vaken. Men sen gick det över som tur var. Jag hade haft en stressig otursdag så det kanske var kroppen som reagerade på det.
 
 
Jag har varit ute med mina tjejer och plockat blåbär. Det gick väl sådär. M tröttnade ganska fort och var upprörd över att det fanns så mycket spindelnät överallt. Vovven tyckte nog mest att vi var tråkiga och långsamma och drog som en galning och jag fick så ont i höften att det kändes som att foglossningen var tillbaka. Men vi hade ganska trevligt ändå. Det fanns mycket blåbär och vädret var underbart, kanske lite för varmt för att ha långärmat men jag är rädd för fästingar.
Sötnosar
På väg hemmåt. Äntligen tyckte tjejerna, eller jag också. Ont, trött och för varm fast det var trevligt.
 
När vi kom hem duschade vi av oss, satte på oss rena kläder och åkte sedan iväg till ett par och grillade. Önskar att vi hade en egen trädgård att grilla i men förhoppningsvis händer det en dag. M tyckte att det var kul att ha en trädgård att härja rent i, den damen har sjukt mycket energi så det är bara att låte henne hålla igång.
De hade planterat vackra blommor utanför sitt garage. En riktig färgblandning som inte går att ge rättvisa på bild. Väldigt vacker.
M älskar blommor.
 
Efter flera timmar ute i solen så åkte vi hem, mätta och trötta men glada. För mig blev det ingen vila utan det vara bara att ställa mig och rensa bär. Skittråkigt och tog lång tid. M fick äta de bär som hon plockat och själv gjorde jag en blåbärspaj av mina. Fast när den var klar hade jag ingen lust att äta den längre. Jag blev för trött. Det känns som att jag hade haft sjukt mycket energi under dagen för att vara mig. Jag önskar mig flera såna dagar.
 
Idag är jag helt slut istället. Men jag hoppas på att piggna till under dagen. Ska försöka ta mig iväg till fritidsparken med M sen.

Kommentarer
Postat av: Inez

Så himla mysiga bilder!! :)

2016-07-22 @ 15:35:10
URL: http://mazraegangall.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0